У овом предмету студенти треба да савладају основне технике израде, примене и ажурирања бизнис плана као водича за успешно пословање. Познавање намене бизнис плана, начина прикупљања информација, примене, мерење прогреса и разлога пропасти бизнис планова је неопходно за све оне који на било који начин учествују у независној или корпоративној предузетничкој активности.
По завршетку процеса учења у оквиру предмета Бизнис план, студенти ће бити у стању да:
• темељно познају и разумеју процес израде и имплементације бизнис плана,
• Писање и структура бизнис плана: насловна страна (корице), садржај, резиме, анализа привредне гране и окружења, опис предузећа, производни или оперативни план, маркетинг план, организациони план, процена ризика, финансијски план, додатак.
• Примена бизнис плана.
• Мерење прогреса бизнис плана.
• Ажурирање бизнис плана.
• Разлози пропасти бизнис плана.
Практична настава
• Анализе студија случаја.
Иваниш, М. (2013). Пословни план као инструмент управљања предузећем. Београд: Висока школа за рачуноводство и берзанско пословање.
Пауновић, Б., & Зиповски, Д. (2013). Пословни план: водич за израду. Београд: ЦИД Економски факултет.
Hisrich, R. D., & Peters, M. P. (2001). Entrepreneurship-5ft edition. Richard D. Irwin.
Релевантни чланци у научним часописима, књигама и на интернету.
Предавања уз анализу примера из привредне праксе, чланака из часописа и са интернета. Анализа радова претходних генерација, практична рад на вежбама уз активно учешће студената.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
65 поена
Завршни испит
35 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
35
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
40
усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама