Izaberite stranicu
Šifra predmeta 24.OTHK05
Studijski programi
  • Turizam i hotelijerstvo 2024
ESPB 7
Broj časova 3+3
Semestar 5
Status predmeta Obavezni
Cilj predmeta jeste upoznavanje studenata sa širokom i kompleksnom kategorijom kvaliteta u turizmu i hotelijerstvu. Cilj predmeta je da ukaže na značaj kategorije kvaliteta u kontekstu uslužnog sektora i postupke u procesu upravljanja kvalitetom u razvoju i održavanju turističkog i ugostiteljskog proizvoda, kao kompleksnog skupa međusobno povezanih usluga i proizvoda. Takođe, studenti će biti upoznati sa značajem i ulogom standardizacije, ključnim standardima u turizmu i hotelijerstvu, preduslovima kvaliteta i posledicima koje upravljanje kvalitetom ima po turiste i goste, kao i šire okruženje.
Kao rezultat studenti će biti u stanju da razumeju značaj i suštinu upravljanja kvalitetom i njegove specifičnosti u kontekstu turizma i hotelijerstva.
Svojim teorijskim i praktičnim znanjem studenti će se osposobiti da ovladaju tehnikama planiranja, upravljanja, odžavanja i unapređivanja kvaliteta svih aktivnosti i procesa u turizmu i hotelijerstvu u funkciji obezbeđivanja zadovoljavanja i premašivanja očekivanja turista i gostiju.
Teorijska nastava:
- Pojam i značaj kvaliteta.
- Osnovna obeležja turizma i hotelijerstva u kontekstu upravljanja kvalitetom.
- Upravljanje kvalitetom u uslužnom sektoru.
- Upravljanje kvalitetom u turizmu.
- Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu.
- Standardizacija u turizmu i hotelijerstvu.
- Ljudski resursi kao faktor kvaliteta usluga u turizmu i hotelijerstvu.
- Zadovoljstvo klijenata kao posledica kvaliteta u turizmu i hotelijerstvu.
Praktična nastava: izrada seminarskih radova, rešavanje studija slučaja, stručna poseta organizacijama iz turizma i hotelijerstva, diskusije.
Jovičić Vuković, A., i Kovačević Berleković, B. Kvalitet usluga u turizmu i hotelijerstvu Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu 2022
Barjaktarović, D., i Knežević, M. Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu Univerzitet Singidunum, Fakultet za turistički i hotelijerski menadžment 2021
Kosar, LJ., i Rašeta, S. Izazovi kvaliteta Visoka hotelijerska škola u Beogradu 2005
Đuričić, M., i Đuričić, M. Menadžment kvaliteta u turizmu Visoka poslovno-tehnička škola strukovnih studija Užice 2015
Kosar, LJ., i Đurišić, B. Menadžment kvaliteta u hotelijerstvu Visoka hotelijerska škola u Beogradu 2010
Predavanja, vežbe, interaktivna nastava uz korišćenje audio-vizuelne opreme, izrada i prezentacija seminarskih radova, analiza članaka i studija iz časopisa i sa interneta, sturčne posete organizacijama.