Циљ предмета Лидерство је упознавање студената са основним појмовима лидерства, његовим значајем за рад у организацији, сличностима и разликама између менаџера и лидера, лидера и следбеника, као и са организационим специфичностима везаним за појаву лидерства у организацијама.
По завршетку учења овог предмета студент ће бити у стању да:
• препозна и примени технике управљања, решавања проблема и доношења одлука,
• препозна и процени изворе моћи и чиниоце који утичу на остваривање лидерства.
Теоријска настава
• Појам и значај лидера и лидерства.
• Лидери и менаџери.
• Однос лидера и следбеника.
• Личност лидера и понашање лидера.
• Теоријски приступи лидерству.
• Класични приступи лидерству.
• Савремени приступи лидерсвту.
• Моћ лидера и игре моћи.
• Лидерско решавање проблема.
• Лидерско доношење одлука.
• Лидерство и промене.
• Жене и лидерство.
• Емоционална интелигенција у лидерству.
Практична настава
• Вежбе, самосталан и групни рад студената, анализа примера из праксе, семинарски радови, усмена излагања на задату тему.
Нортхаус, П. (2008). Лидерство – теорија и пракса. Београд: Дата статус.
Pierce, J., & Newstrom, J. (2010). Leaders and the Leadership Process – Readings, Self-Assessments & Applications. New York: McGraw-Hill Education.
Грубић-Нешић, Л. (2008). Знати бити лидер. Нови Сад: АБ Принт.
Bedberi, S. (2009). Novisvetbrendova: 8 principa da postignete brend liderstvo u 21. veku. Mass Media International.
Големан, Д., Бојацис, Р., & Маки, Е. (2008). Емоционална интелигенција у лидерству. Нови Сад: Адижес.
Анализа примера из праксе, семинарски радови, усмена излагања на задату тему.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
55 поена
Завршни испит
45 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
45
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама