Cilj predmeta Liderstvo je upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima liderstva, njegovim značajem za rad u organizaciji, sličnostima i razlikama između menadžera i lidera, lidera i sledbenika, kao i sa organizacionim specifičnostima vezanim za pojavu liderstva u organizacijama.
Po završetku učenja ovog predmeta student će biti u stanju da:
• prepozna i primeni tehnike upravljanja, rešavanja problema i donošenja odluka,
• prepozna i proceni izvore moći i činioce koji utiču na ostvarivanje liderstva.
Teorijska nastava
• Pojam i značaj lidera i liderstva.
• Lideri i menadžeri.
• Odnos lidera i sledbenika.
• Ličnost lidera i ponašanje lidera.
• Teorijski pristupi liderstvu.
• Klasični pristupi liderstvu.
• Savremeni pristupi lidersvtu.
• Moć lidera i igre moći.
• Lidersko rešavanje problema.
• Lidersko donošenje odluka.
• Liderstvo i promene.
• Žene i liderstvo.
• Emocionalna inteligencija u liderstvu.
Praktična nastava
• Vežbe, samostalan i grupni rad studenata, analiza primera iz prakse, seminarski radovi, usmena izlaganja na zadatu temu.
Northaus, P. (2008). Liderstvo – teorija i praksa. Beograd: Data status.
Pierce, J., & Newstrom, J. (2010). Leaders and the Leadership Process – Readings, Self-Assessments & Applications. New York: McGraw-Hill Education.
Grubić-Nešić, L. (2008). Znati biti lider. Novi Sad: AB Print.
Bedberi, S. (2009). Novisvetbrendova: 8 principa da postignete brend liderstvo u 21. veku. Mass Media International.
Goleman, D., Bojacis, R., & Maki, E. (2008). Emocionalna inteligencija u liderstvu. Novi Sad: Adižes.
Analiza primera iz prakse, seminarski radovi, usmena izlaganja na zadatu temu.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
55 poena
Završni ispit
45 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
45
provera znanja u toku nastave (kolokvijum-i)
30
usmeni ispit
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama