Упознавање студената са једном од најсавременијих дициплина у туристичкој делатности и економији. Циљ предмета јесте едуковање студената о битним карактеристикама маркетинга, затим примени маркетинг концепције у туризму и наравно упознавање студената са управљањем маркетинг активностима у туристичком сектору. Студенти ће се упознати са маркетинг истраживањем у свим туристичким компанијама и на свим нивоима тржишних варијабила, почевши од потрошача, цена, извоза и увоза, преко конкуренције до самих канала промоције.Тачније, уџбеник ће послужити студентима као основа за даља проучавања ове изузетно динамичне научне дисциплине и приступа односима на туристичком тржишту.
По завршетку учења ове наставне јединице студенти ће бити у стању да на основу усвојеног знања из области маркетинга у туристичкој привреди, процене тренутно стање или позицију туристичког производа или услуге, те на основу тога успешно конструишу маркетинг активности, моделе и методе, те пласирају производ на најбоље позиције на тржишту. Савладавањем предмета студенти ће стећи потребна знања из области маркетинга у туристичкој привреди, те ће на основу тога моћи успешно да учествују у планирању, доношењу и реализацији оптималних маркетинг одлука, и уз помоћ адекватних информација стећи ће способност прогнозирања промена у тржишној конкуренцији и у окружењу и решавати актуелне проблеме. Модификујући детерминишуће факторе развоја туризма, својим знањем и активностима, успешно ће обезбедити опстанак производа или услуге на изразито конкурентном тржишту.
Теоријска настава
• Појам и карактеристике туристичког тржишта.
• Примена маркетинг концепције у туризму.
• Маркетинг информациони систем у туризму.
• Управљање маркетинг активностима у туризму.
• Инструменти маркетинга у туризму.
• Маркетинг истраживање.
• Посебни аспекти и примене маркетинга у туризму.
Практична настава
• Анализа студија случаја, теренско истраживање.
Попеску, Ј. (2015). Маркетинг у туризму и хотелијерству. Београд: Сингидунум.
Вељковић, С. (2009), Маркетинг услуга. Београд.
Котлер, П., и др. (2010). Маркетинг услуга у угоститељству, хотелијерсту и туризмз, Загреб: Мате.
Бакић, О. (2005). Маркетинг менаџмент туристичке дестинације. Београд: Чигоја.
Bowie, D., & Buttle, F. (2011). Hospitality Marketing. Amsterdam: Elsevier.
Вежбе, предавања, семинарски радови.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
45 поена
Завршни испит
55 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
55
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама