Izaberite stranicu
Šifra predmeta 24.MMTK03
Studijski programi
  • MSS Menadžment marketingom u turizmu
ESPB 5
Broj časova 2+2
Semestar 3
Status predmeta Obavezni
Cilj predmeta je predstaviti studentima osnove upravljanja ljudskim resursima u tržišno orijentisanim turističkim preduzećima, kao i osposobljavanje studenata za usvajanje i unapređivanje znanja iz oblasti planiranja, organizovanja, vođenja, kontrole i unapređenja poslovnih procesa koji se odnose na ljudske resurse u turističko hotelijerskom poslovanju. Studenti, kroz povezivanje teorije i prakse, treba da identifikuju i prihvate suštinu značaja upravljanja ljudskim resursima, te njihov strategijski aspekt, a sve povezujući sa svojim prethodno stečenim znanjem iz drugih predmeta iz oblasti upravljanja.
Nakon savladavanja ove naučne jedinice, studenti će biti u stanju da: prepoznaju i primene specifične tehnike upravljanja ljudskim resursima, da izaberu metode regrutovanja i selekcije kandidata, te da predlože, definišu i primene programe razvoja ljudskih resursa, zatim formulišu efikasan sistem kreiranja i administriranja direktnih i indirektnih zaradai motivisanja zaposlenih. Uspostavljanjem odnosa između teorije i prakse studenti će prepoznati značaj i poziciju upravljanja ljudskim resursima u savremenim turističkim preduzećima i biće u stanju da upotrebe strategijske aspekteupravljanja ljudskim resursima. Studenti će razviti veštine u individualnom i timskom radu, te definisanjem koncepta ljudskih resursa, racionalno upravljati istim. Na taj način studenti će svoj tim i svoja preduzeća upravljanja osposobiti za postizanje konkurentske prednosti na tržištu.
Teorijska nastava:
- Pojam menadžmenta ljudskih resursa i njegova uloga u upravljanju organizacijom u uslovima brzih promena.
- Ciljevi i savremeni trendovi upravljanja ljudskim resursima u turizmu i hotelijerstvu.
- Značaj, modeli i etička pitanja u menadžmentu ljudskih resursa.
- Strategijski menadžment ljudskih resursa.
- Faktori radne uspešnosti i privrženost organizaciji.
- Tehnološke inovacije i kreativnost.
- Planiranje i regrutovanje ljudskih resursa.
- Selekcija, socijalizacija, trening i obrazovanje zaposlenih.
- Organizacione promene.
- Karijera zaposlenog i teorije motivacije za rad.
- Upravljanje performansama zaposlenih i nagrađivanje.
- Organizaciona kultura i komunikacija.
Praktična nastava: izrada studija slučaja.
1. Boškov, V. Menadžment ljudskih resursa u turizmu i hotelijerstvu Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novi Sadu 2020
2. Živković, R., i Brdar, I. Ponašanje i zaštita potrošača u turizmu Centar za izdavačku delatnost Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum u Beogradu. 2018
3. Čerović, S. Upravljanje ljudskim resursima u hotelijerstvu Centar za izdavačku delatnost Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum u Beogradu. 2019
4. Pržulj, Ž. Menadžment ljudskih resursa Centar za izdavačku delatnost Fakulteta za poslovnu ekonomiju Univerzitet Educons u Sremskoj Kamenici 2011
Vežbe prate program predavanja. Odvijaju se kroz seminarski rad, aktivno učešće studenata u diskusiji kroz odabrane teme i analize studije slučaja, putem timskog rada i u vidu radionica.