Omogućiti studentima razumevanje neophodnosti postojanja savremene tržišne logike poslovanja u preduzećima i uticaj iste na bitna područja poslovne aktivnosti. Studenti treba da steknu teorijska i praktična znanja iz svih segmenata savremenog tržišnog poslovanja, kako bi bili u stanju da planiraju i implementiraju mnogobrojne marketing aktiivnosti u preduzeću. Studenti se osposobljavaju za samostalno i timsko rešavanje tržišnih problema u savremenim uslovima poslovanja.
Savladavanjem ovog predmeta studenti će steći sledeće kompetencije:
• temeljno poznavanje i razumevanje tržišne orijentacije preduzeća,
• sposobnost rešavanja konkretnih tržišnih problema uz upotrebu savremenih marketing metoda i postupaka,
• sposobnost povezivanja i primenu osnovnih znanja iz oblasti menadžmenta, marketinga i psihologije,
• sposobnost praćenja i primene novih tendencija u struci,
• sposobnost razvoja veština i spremnosti u upotrebi znanja u području turbulentnog savremenog tržišnog poslovanja.
Teorijska nastava
• Koncept i strategija savremenog tržišnog poslovanja.
• Osnove marketing koncepta.
• Globalno marketing okruženje.
• Strategija segmentacije tržišta.
• Upravljanje marketing informacijama i marketing istraživanje.
• Specifičnosti potrošačkog i poslovnog tržišta.
• Analiziranje konkurencije.
• Koncept i strategija proizvoda.
• Strategija formiranja cena.
• Kreiranje, implementacija, kontrola i modifikovanje marketing kanala.
• Integrisane marketing komunikacije.
• Implementacija marketinga u savremenim uslovima tržišnog poslovanja.
Praktična nastava
• Vežbe.
• Analize studija slučaja.
• Seminarski radovi.
Jovičić, D., & Sudarov, S. (2014). Savremeno tržišno poslovanje.Novi Sad: Alfa-graf NS.