Cilj predmeta jeste upoznavanje studenata sa osnovnim geografskim pojmovima i njihovim uticajem na turizam. Analiza značaja prostora odnosno prirodnih i antropogenih turističkih resursa u funkciji razvoja ove delatnosti. Analiza značaja istorijskih, privrednih, političkih, društveno-geografskih i drugih promena na karakter i strukturu turističkih kretanja, ulogu multiplikativnih uticaja turizma i značenje turizma u ukupnom društvenom i privrednom razvoju pojedinih zemalja.
Po završetku učenja ove nastavne jedinice studneti će biti u stanju da:
• definišu značaj drugih naučnih disciplina za razvoj turizma, a prevashodno geografije,
• identifikuju, spoznaju i razlikuju sve prirodne i društvene faktore koji uslovljavaju turistička kretanja,
• vrše valorizaciju određenih destinacija za razvoj ove delatnosti,
• ocene atraktivnosti faktora relevantnih za potrebe turizma,
• analiziraju, rangiraju i izvrše evaluaciju turističkih atrakcija kao prvu fazu razvoja turističke destinacije,
• definišu zemlje turističke tražnje i njihove karakteristike, te zemlje ponude i njihove komparativne preednosti za razvoj turizma.
Teorijska nastava
• Potreba i značaj proučavanja turističke geografije.
• Opšta turistička geografija.
• Pojam turističkih resursa, pojam turističke atraktivnosti, diferencijacija resursa po genetskoj pripadnosti, atraktivnim svojstvima, načinu i intenzitetu turističkog delovanja.
• Analiza turističkih resursa. Grupe i vrste prirodnih turističkih resursa, karakteristike, atraktivna svojstva i pogodnosti za pojedine vrste i oblike turizma, te prostorna rasprostranjenost resursa u svetu i u Srbiji.
• Glavni pravci turističkih kretnja (svetski i domaći pravci kretanja).
• Grupe i vrste društvenih turističkih resursa.
• Zaštita životne sredine i turizam –Turistička valorizacija – analiza demografsko-ekonomskih preduslova i stepena turističke razvijenosti. inventarizacija, sistematizacija, noseći kapacitet, dominante vrednostip rostora. Planiranje turizma u okviruprostornog planiranja – turističko uređenje prostora.
• Atraktivni turistički resursi i prostori, receptivne i emitivne turističke zemlje Evrope i sveta.
• Intenzitet međukontinentalnih turističkih kretanja i zavisnost turizma o potražnji s drugih kontinenata.
Praktična nastava
• Seminarski radovi, terenski rad i studijskiistraživačkirad.
Štetić, S. (2008). Turistička geografija, Beograd: Cicero štampa.
Yu-Park, H. (2014). Heritage tourism. London: Routledge.
Stevan, M. S. (2000). Turistička geografija. Beograd: A.M.I.R.
Interaktivna nastava, multimedijalna prezentacija, analiza članaka kroz debate i diskusije.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
55 poena
Završni ispit
45 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
45
provera znanja u toku nastave (kolokvijum-i)
30
usmeni ispit
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama