Izaberite stranicu

др Марија Врањеш

Звање

Предавач

E-mail marija.vranjes@vps.ns.ac.rs
Телефон +381214854021
Кабинет КАБИНЕТ 25
Консултације Уторак 13:00-15:00
Онлајн консултације Уторак 14.00 - 15.00
https://us04web.zoom.us/j/4223062897?pwd=M1Ura0x4NVBRVitlVmcrK1NNOCt0UT09

Марија Врањеш (рођ. Лазаревић) рођена је 31.08.1987. године у Зрењанину. Средњу, економску школу, завршила је 2006. године, након чега уписује Економски факултет Универзитета у Новом Саду, на смеру Маркетинг. Основне академске студије завршила је 2009. године са одбрањеним завршним радом на тему: Купохолизам као тренд у понашању жена као потрошача. На истоименом факултету, 2011. године завршила је и мастер академске студије са одбрањеним мастер радом на тему: Примена интернет промоције у глобалном пословању. Даље образовање наставља на Економском факултету Универзитета у Крагујевцу, где уписује докторске академске студије на студијском програму Економија, модул Управљање пословањем. Јула 2023. године, завршава докторске академске студије, одбраном докторске дисертације на тему: Мерење утицаја инфлуенсера на понашање потрошача у дигиталном окружењу.

Од јануара 2012. године, запослена је у Високој пословној школи струковних студија у Новом Саду, најпре, као сарадник у настави за ужу научну област Економија, а затим, од 2014. године као асистент за ужу научну област Пословна економија. Од октобра 2023. године је у звању предавача за ужу област Маркетинг. Основне области њеног научно-истраживачког интересовања су: понашање потрошача, дигитално пословање и маркетинг комуницирање. Резултате истраживања у вези са наведеним предметима интересовања објавила је у релевантним научним часописима и презентовала на научним скуповима у земљи и иностранству. Марија Врањеш је дужи низ година ангажована у раду Маркетинг тима Високе пословне школе струковних студија. Поред тога, члан је Српског удружења за маркетинг (СеМА).

Као члан пројектног тима, учестовала је у реализацији развојно-истраживачког пројекта „Задовољство студената високих струковних школа у АП Војводини квалитетом онлајн наставе током периода пандемије ЦОВИД-19“. Такође, учесник је развојно-истраживачког пројекта „Истраживање детерминанти конкурентности пословног окружења АП Војводине“.

Поседује активно знање рада на рачунару (MS Office, IBM SPSS). Служи се енглеским језиком.

 

Рад у часопису међународног значаја верификованог посебном одлуком (М24)

  • Tomašević, D., Gašević, D., & Vranješ, M. (2021). Factors Affecting Consumers’ Intention to Buy Foreign Brands – An Empirical Survey in Serbia. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, forthcoming article (available online). ISSN: 1820-0222 https://doi.org/10.7595/management.fon.2020.0020
  • Gašević, D., Tomašević, D., & Vranješ, M. (2017). Key Factors Determining the Ethnocentric Tendencies of Consumers in Serbia. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, 22(3), 63-75.  [COBISS.SRID – 112265484]; ISSN: 1820-0222; https://doi.org/10.7595/management.fon.2017.0028

 

Саопштење са међународног скупа штампано у изводу (М34)

  • Tomašević, D., & Vranješ, M. (2020). The Impact of Demographic Characteristics on Consumer Satisfaction in Retail. International Scientific and Expert Conference „Economic Development and Competitiveness of European Countries: Challenges of Economic Integration“, (70-73). Novi Sad: School of Business. [COBISS.S-ID – 2635441]; ISBN: 978-86-7203-175-1
  • Vranješ, M., &  Jovičić D. (2018). The impact of promotion through Facebook on making a consumers decision in the Republic of Serbia. International Scientific and Expert Conference„Economic Development and Competitiveness of European Countries: Achievements Challenges-Opportunities“, (93-96). Novi Sad: School of Business. [COBISS.SR-ID – 325442055]; ISBN: 978-86-7203-144-7
  • Jovičić D.,  & Vranješ, M. (2018). Efficient marketing channels – precondition of competitiveness in the Serbian gas boiler market. International Scientific and Expert Conference „Economic Development and Competitiveness of European Countries: Achievements Challenges-Opportunities“, (56-58). Novi Sad: School of Business. [COBISS.SR-ID – 325442055]; ISBN: 978-86-7203-144-7

 

Рад у водећем часопису националног значаја (М51)

  • Томашевић, Д., Гашевић, Д., & Врањеш, М. (2020). Утицај елемената квалитета услуга у малопродајним трговинским објектима на лојалност потрошача. Маркетинг, 51(2), 121-130. [COBISS.SR-ID 749828]; ISSN: 0354-3471; https://doi.org/10.5937/markt2002121T
  • Gašević, D., Vranješ, M., & Tomašević, D. (2019). The influence of consumer lifestyle in the Republic of Serbia on consumer ethnocentrism. Škola biznisa, 2(2019), 78-94. [COBISS.SR-ID – 213340428]; ISSN – 2406-1301;  https://doi.org/10.5937/skolbiz2-22136
  • Vranješ, M., Jovičić, D., & Gašević, D. (2019). Analysis of the effects of demographic variables and characteristics of the facebook social network on purchasing. Škola biznisa, 1(2019), 86-106. UDC 658.89:004.738.12; ISSN – 2406-1301; https://doi.10.5937/skolbiz1-21441
  • Jovičić, D., Vranješ, M., & Gašević, D. (2018). Efficient marketing channels as prerequisite for competitiveness in the Serbian gas boiler market. Škola biznisa, 2(2018), 56-67. UDC 621.186.6/.8:658.8(497.11) 621.186.6/.8:339.137.2(497.11);  https://DOI:10.5937/skolbiz2-20530
  • Гашевић, Д., Врањеш, М., & Томашевић, Д. (2016). Идентификација кључних детерминанти сатисфакције корисника услуга електронског банкарства. Економске теме, 54(2), 301-321. UDK 005.96; ISSN: 0353-8648
  • Врањеш, М., Јовичић, Д., & Томашевић, Д. (2016). Вредновање бренда из перспективе потрошача. Маркетинг, 47(2), 129-136. UDK 003.65:339.138; ISSN: 0354-3471https://doi.org/10.5937/markt1602129V
  • Лазаревић (Врањеш), М., Гашевић, Д., & Томашевић, Д. (2014). Анализа елемената квалитета услуга у високом образовању. Маркетинг, 45(3), 213-222. UDK 658.64:378; ISSN: 0354-3471; https://doi.org/10.5937/markt1403213V

 

Рад у часопису националног значаја (М52)

  • Гашевић, Д., Врањеш, М., & Томашевић, Д. (2019). Квалитет услуга у функцији задовољства потрошача. Економија – теорија и пракса, 2(2019), 45-53. [COBISS.SRID 14037257]; ISSN 2620-0228; https://doi.org/10.5937/etp180245G
  • Гашевић, Д., Јовичић, Д., Томашевић, Д., & Врањеш, М. (2017). Примена факторске анализе у истраживању потрошачког етноцентризма. Школа бизниса, 2(2017), 18-37. UDК 366.1(497.11); ISSN: 1451-6551;  https://doi.org/10.5937/skolbiz2-16038
  • Јовичић, Д., Врањеш, М., & Гашевић, Д. (2017). Истраживање ставова крајњих корисника о ефикасности промотивних активности произвођача стиропора. Школа бизниса, 1(2017), 13-25. UDK 691:699.86]:659.1(497.113); ISSN: 1451-6551; https://DOI10.5937/skolbiz1-14042
  • Рикало, М., Новаковић, Д., & Лазаревић (Врањеш), М. (2012). Боја као елемент у промоцији графичких производа који стварају бренд на темељима винчанске културе. Читалиште, 21, 84-93. UDK 903”634”(497.11 Vinča) 003.315(497.11 Vinča) 659.11/.12 766.017.1/.4: 903”634”(497.11 Vinča); ISSN: 2217-5563

 

Рад у научном часопису (М53)

  • Гашевић, Д., Јовичић, Д., & Врањеш, М. (2015). Потрошачки етноцентризам. Анали пословне економије, 13, 1-13. UDK 658.8:323.14, ISSN: 1840-3298; [COBISS.RS-ID5915416]; https://doi.org/10.7251/APE1315001G
  • Јовичић, Д., Врањеш, М., & Станков, Б. (2015). Стицање конкурентске предности на војвођанском тржишту гасних котлова путем интегрисаних маркетинг комуникација. Школа бизниса,  1(2015), 153-171. UDK 330; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz1-8856
  • Лазаревић (Врањеш) М., Јовичић Д., & Гашевић Д. (2014). Брендирање земље као туристичке дестинације – студија случаја: Србија. Економија-теорије и праксе, 4, 50-66.  UDK 338.48 (497.11); [COBISS.SR-ID 262822663]; ISSN: 2217-5458 https://doi.org/10.5937/etp1404050v
  • Јовичић Д., Станков Б., & Лазаревић (Врањеш) М. (2014). Истраживање конкуренције у функцији позиционирања организације на пословном тржишту. Школа бизниса, 2(2014), 107-123. UDK 330; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-7269
  • Томашевић, Д., Лазаревић (Врањеш) М., & Гашевић, Д. (2014). Концепт лојалности потрошача у малопродаји. Школа бизниса, 2(2014), 91-106. UDK 339.37:658.89; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-7397

 

Саопштење са скупа националног значаја штампано у целини (М63)

  • Глушац, Д., Станковић, М., Лазаревић (Врањеш) М., & Гашевић, Д. (2013). Право потрошача на обавештеност као циљ трговинске политике. International may conference on strategic management IMKSM2013, (873-881). Бор: Технички факултет. ISBN 978-86-6305-006-8.
  • Глушац, Д., Лазаревић (Врањеш) М., Гашевић, Д., & Станковић, М. (2013). Заштита права потрошача из туристичких уговора као циљ трговинске политике. International may conference on strategic management IMKSM2013, (882-892). Бор: Технички факултет. ISBN 978-86-6305-006-8.
  • Гашевић, Д., & Лазаревић (Врањеш) М., (2013). Оправданост примене и мерење ефеката унапређења продаје. International may conference on strategic management IMKSM2013, (591-597). Бор: Технички факултет. ISBN 978-86-6305-006-8.
  • Лазаревић (Врањеш) М., Гашевић, Д. (2012).  Примена блогова у служби интернет маркетинга. International Conference on Applied and Information Technologies, (132-136). Зрењанин: Технички факултет „Михајло Пупин“. ISBN: 978-86-7672-173-3.
  • Rikalo M.,  Лазаревић (Врањеш) М.,  & Novaković D. (2012). Vizuelni identitet kao instrument brendiranja turističkih destinacija, studija slučaja: Vinča arheološki lokalitet. Engineering Management and Competitiveness EMC 2012, (322-327). Zrenjanin: Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“. ISBN: 978-86-7672-165-8

Предавања

    СТРАТЕГИЈСКИ МЕНАЏМЕНТ (БОЛ. 24 - МС)

Вежбе

    СТРАТЕГИЈСКИ МЕНАЏМЕНТ (БОЛ. 24 - МС)

Испити

    ОТПОЧИЊАЊЕ ПРЕДУЗЕТНИЧКОГ ПОДУХВАТА (ПРЕ БОЛ.)
    ОТПОЧИЊАЊЕ ПРЕДУЗЕТНИЧКОГ ПОДУХВАТА (ПРЕ БОЛ.)
    ПРЕДУЗЕТНИЧКИ МЕНАЏМЕНТ (БОЛ. 17)
    СТРУЧНА ПРАКСА I - ТЕМА 2 (БОЛ. 17)
    ТРЖИШНО КОМУНИЦИРАЊЕ (БОЛ. 17)
    СТРАТЕГИЈСКИ МЕНАЏМЕНТ (БОЛ. 24 - МС)

Материјали

ЕЛЕКТРОНСКА ТРГОВИНА (БОЛ. 17)
КАНАЛИ МАРКЕТИНГА (БОЛ. 17)
СТРАТЕГИЈСКИ МЕНАЏМЕНТ (БОЛ. 24 - МС)
ТРЖИШНО КОМУНИЦИРАЊЕ (БОЛ. 17)

Обавештења