Course ID 17ОО04
Programme
  • Entrepreneurship
  • Finance and Banking
  • Tourism and Hospitality
  • Trade and International Business
  • Banking and Stock Trading
ESPB 6
Number of classes 2+2
Semester 2
Status Core
The main objective of the course is to enable students to acquire basic knowledge in higher mathematics, understand mathematical methods and their application in solving specific economic problems, develop sense for precision and abstract thinking.
Theoretical training
• The basics of general mathematics.
• Elements of linear algebra and linear programming.
• Introduction to the theory of real functions of one and more variables with applications in economics.
• Elements of differential calculus functions of one and more variables with applications in economics.
• Undefined, specific integrals with applications in economics.
• Elements of financial mathematics.

Practical training
• Practice tasks and homework assignments that follow the content of the theoretical training.
Теоријска настава

• Опште математичке основе.

• Елементи линеарне алгебре и линеарно програмирање.

• Увод у теорију реалних функција једне и више променљивих са применама у економији.

• Елементи диференцијалног рачуна функција једне и више променљивих са применама у економији.

• Неодређени, одређени интеграли са применама у економији.

• Елементи финансијске математике.



Практична настава

• Вежбе и домаћи задатаци који по садржају прате садржај теоријске настеве.
Дорословачки, Р., & Мијатовић, М. (2008). Математика. Нови Сад: Алфа-граф НС.

Боричић, Б., Ивовић, М., & Илић, М. (2016). Математика. Београд: Центар за издавачку делатност Економског Факултета у Београду.

Ивовић, М., Боричић, Б., Аздејковић, Д., Станојевић, Ј., & Илић М. (2016). Збирка задатака из математике. Београд: Центар за издавачку делатност Економског Факултета у Београду.

Sydsaeter, K., & Hammond P. (2006). Essential Mathematics for Economic Analysis. Harlow, England: Prentice Hall.
Auditory lectures along with the support of modern learning tools and active participation of students. Work on practice classes includes: analysis of the taught material, computational exercises, applying the acquired knowledge on solving concrete examples from practice, analysis of student work.
Assessment (maximum number of points – 100)
Exam Requirements 35 points Final exam 65 points
Attendance 5 Written exam 65
Ongoing assessment 20 Oral exam  
Class participation 10  
Case  study