Sagledavanje mogućnosti u interakciji čovek-računar. Izučavanje osnovnih principa u kreiranju interfejsa između čoveka i računara. Upoznavanje različitih tehnologija za podršku interakciji čovek-računar.
Očekuje se da studenti ovladaju raznim tehnikama za pravljenje interfejsa između čoveka i računara. Studenti bi tebalo da budu u mogućnosti da obezbede različite vidove komunkacije između čoveka i računara u zavisnosti od sredine u kojo
se koristi aplikacija.
Teorijska nastava
• Osnovni principi dizajna interakcije čovek-računar
• Evaluacija osobina programske podrške
• Uloga grafičkog korisničkog interfejsa (GUI) u interakciji čovek-računar
• Razmatranje dizajna interfejsa sa gledišta: korisnika, programera i dizajnera
• Pogodnosti programskog jezika
• Kognitivni, socijalni i emocijalni aspekti u dizajnu interfejsa između čoveka i računara
• Izgradnja prototipa korisničkog interfejsa
• Ugradnja zvučnih efekata, programiranih priručnika i kontekstno zavisne pomoći
• Programska dokumentacija
• 3D korisnički interfejsi
Praktična nastava
Rad na zadacima povezanim sa teorijskom nastavom.
Alan Dix: Human-computer Interaction, Prentice-Hall, 2004.
Yvonne Rogers, Helen Sharp and Jenny Preece: Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction,John Wiley and sons Ltd. 2011.
Ben Shneiderman and Catherine Plaisant, Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (5th Edition), Pearson Addison-Wesley, 2009.
predavanja , rad u računarskoj laboratoriji, prezentacije, diskusije
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
45 poena
Završni ispit
55 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
25
provera znanja u toku nastave (kolokvijumi)
30
usmeni ispit
30
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama