Omogućiti studentima da razumeju sve kompleksniju strukturu kanala marketinga, sve efikasnije horizontalne i vertikalne integracije i sisteme distribucije robe od proizvođača do potrošača u savremenim uslovima tržišnog poslovanja. Omogućiti im da u potpunosti usvoje teorijska i praktična znanja, koja se odnose na procese kreiranja, implementacije, kontrole i modifikovanja kanala marketinga u realnim uslovima privređivanja.
Savladavanjem materije iz ovog predmeta studenti će steći sledeće kompetencije:
• temeljno poznavanje i potpuno razumevanje materije o kreiranju, strukturi i funkcionisanju kanala marketinga u realnim uslovima privređivanja,
• sposobnost pronalaženja optimalnih kanala marketinga, koji će na efikasan način omogućiti kretanje robe od proizvodne hale do krajnjeg korisnika.
Teorijska nastava
• Distribucija – osnovni instrument marketing miksa.
• Institucije koje čine strukturu kanala.
• Dužina kanala marketinga.
• Intenzitet kanala marketinga.
• Planiranje i kreiranje kanala marketinga.
• Implementacija, kontrola i modifikovanje kanala marketinga.
• Horizontalne i vertikalne integracije u kanalima marketinga.
• Efikasnost kanala marketinga.
Praktična nastava
• Vežbe, analize studija slučaja, seminarski radovi.
Lovreta, S., Končar, J., & Petković G. (2011). Kanali marketinga, trgovina i ostali kanali. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu i Ekonomski fakultet Subotica.
Jovičić, D., & Sudarov S. (2014). Savremeno tržišno poslovanje. Novi Sad: Alfa-graf NS.
Kotler, P., & Lane, K. K. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data status.
Analize studija slučaja, seminarski radovi.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
55 poena
Završni ispit
45 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
45
provera znanja u toku nastave (kolokvijum-i)
30
usmeni ispit
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama