Upoznavanje studenata sa jednom od najsavremenijih diciplina u turističkoj delatnosti i ekonomiji. Cilj predmeta jeste edukovanje studenata o bitnim karakteristikama marketinga, zatim primeni marketing koncepcije u turizmu i naravno upoznavanje studenata sa upravljanjem marketing aktivnostima u turističkom sektoru. Studenti će se upoznati sa marketing istraživanjem u svim turističkim kompanijama i na svim nivoima tržišnih varijabila, počevši od potrošača, cena, izvoza i uvoza, preko konkurencije do samih kanala promocije.Tačnije, udžbenik će poslužiti studentima kao osnova za dalja proučavanja ove izuzetno dinamične naučne discipline i pristupa odnosima na turističkom tržištu.
Po završetku učenja ove nastavne jedinice studenti će biti u stanju da na osnovu usvojenog znanja iz oblasti marketinga u turističkoj privredi, procene trenutno stanje ili poziciju turističkog proizvoda ili usluge, te na osnovu toga uspešno konstruišu marketing aktivnosti, modele i metode, te plasiraju proizvod na najbolje pozicije na tržištu. Savladavanjem predmeta studenti će steći potrebna znanja iz oblasti marketinga u turističkoj privredi, te će na osnovu toga moći uspešno da učestvuju u planiranju, donošenju i realizaciji optimalnih marketing odluka, i uz pomoć adekvatnih informacija steći će sposobnost prognoziranja promena u tržišnoj konkurenciji i u okruženju i rešavati aktuelne probleme. Modifikujući determinišuće faktore razvoja turizma, svojim znanjem i aktivnostima, uspešno će obezbediti opstanak proizvoda ili usluge na izrazito konkurentnom tržištu.
Teorijska nastava
• Pojam i karakteristike turističkog tržišta.
• Primena marketing koncepcije u turizmu.
• Marketing informacioni sistem u turizmu.
• Upravljanje marketing aktivnostima u turizmu.
• Instrumenti marketinga u turizmu.
• Marketing istraživanje.
• Posebni aspekti i primene marketinga u turizmu.
Praktična nastava
• Analiza studija slučaja, terensko istraživanje.
Popesku, J. (2015). Marketing u turizmu i hotelijerstvu. Beograd: Singidunum.
Veljković, S. (2009), Marketing usluga. Beograd.
Kotler, P., i dr. (2010). Marketing usluga u ugostiteljstvu, hotelijerstu i turizmz, Zagreb: Mate.
Bakić, O. (2005). Marketing menadžment turističke destinacije. Beograd: Čigoja.
Bowie, D., & Buttle, F. (2011). Hospitality Marketing. Amsterdam: Elsevier.
Vežbe, predavanja, seminarski radovi.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
45 poena
Završni ispit
55 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
55
provera znanja u toku nastave (kolokvijum-i)
30
usmeni ispit
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama