Izaberite stranicu
Шифра предмета 17СА46
Студијски програми
  • Туризам и хотелијерство 2017
ESPB 6
Број часова 3+2
Семестар 5
Статус предмета Обавезни
Циљ предмета је прeдстaвити студeнтимa oснoвe упрaвљaњa људским рeсурсимaу тржишнo oриjeнтисaним туристичким прeдузeћимa, као и oспoсoбљaвaњe студeнaтa зa усвajaњe и унaпрeђивaњe знaњa из oблaсти плaнирaњa, oргaнизoвaњa, вoђeњa, кoнтрoлe и унaпрeђeњa пoслoвних прoцeсa кojи сe oднoсe нa људскe рeсурсe у туристичко-хотелијерском пословању. Студенти, кроз повезивање теорије и праксе, треба да идентификују и прихвате суштину значаја управљања људским ресурсима, те њихов стратегијски аспект, а све повезујући са својим претходно стеченим знањем из других предмета из области управљања.
Након савладавања ове научне јединице, студенти ће бити у стању да: препознају и примене спeцифичне тeхникеуправљања људским рeсурсима, да изаберу мeтoде рeгрутoвaњa и сeлeкциje кaндидaтa, те да предложе, дефинишу и примене прoгрaме рaзвoja људских рeсурсa, затим формулишу eфикaсан систeм крeирaњa и aдминистрирaњa дирeктних и индирeктних зaрaдaи мoтивисaњa зaпoслeних. Успостављањем односа између теорије и праксе студенти ће препознати значај и пoзициjу упрaвљaњa људским рeсурсимa у сaврeмeним туристичким прeдузeћимa и биће у стању да употребе стрaтeгиjске aспeктеуправљања људским рeсурсима. Студенти ће развити вештине у индивидуалном и тимском раду, те дефинисањем концепта људских ресурса, рационално управљати истим. На тај начин студенти ће свој тим и своја предузећа управљања оспособити за постизање конкурентске предности на тржишту. Студенти ће бити свесни стања и окружења, те ће развити и планирати свеобухватну стратегију тржишног пословања и комуникације.
Теоријска настава

• Појам менаџмента људских ресурса и његова улога у управљању организацијом у условима брзих промена.

• Циљеви и савремени трендови управљања људским ресурсима у туризму и хотелијерству.

• Значај, модели и етичка питања у менаџменту људских ресурса.

• Стратегијски менаџмент људских ресурса.

• Фактори радне успешности и приврженост организацији.

• Технолошке иновације и креативност.

• Планирање и регрутовање људских ресурса.

• Селекција, социјализација, тренинг и образовање запослених.

• Организационе промене.

• Каријера запосленог и теорије мотивације за рад.

• Управљање перформансама запослених и награђивање.

• Организациона култура и комуникација.

Практична настава

• Семинарски радови.
Живковић, Р. (2014). Понашање и заштита потрошача у туризму. Београд: Сингидунум.

Черовић, С. (2013). Управљање људским ресурсима у хотелијерству. Београд: Сингидунум.

Богићевић-Миликић, Б. (2015). Менаџмент људских ресурса. Београд: Центар за издавачку делатност Економског факултета у Београду.

Пржуљ, Ж. (2011). Менаџмент људских ресурса. Сремска Каменица: Факултет пословне економије.

Ное, Р., Холленбек, Џ., & Герхарт, Б. (2006). Менаџмент људских потенцијала. Загреб: МАТЕ.
Вежбе прате програм предавања. Одвијају се кроз семинарски рад, активно учешће студената у дискусијама о одабраним темама и анализама студија случаја, путем групног рада и у виду радионица.
Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 55 поена Завршни испит 45 поена
присуство на предавањима и вежбама 5 писмени испит 45
провера знања у току наставе (колоквијум-и) 30 Усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама 10
практичан рад: самостална израда студије случаја 10