Основни циљ предмета је стицање специфичних знања карактеристичних за монетарне финансије. Циљ предмета је да по завршетку процеса учења студенти знају да дефинишу значај и улогу централне банке у процесу спровођења монетарне политике, да дефинишу монетарне агрегате и токове понуде новца, да анализирају ефекте употребе инструмената монетарне политике и доводе их у везу са кретањем макроекономских показатеља, као и да анализирају међународни аспект монетарних финансија. Циљ предмета је да студенти након завршетка процеса учења стекну функционална знања из области монетарних финансија, као и способност примене стечених знања у решавању свакодневних пословних задатака везаних за ту област и шире.
По завршетку процеса учења у оквиру предмета Монетарне финансије, студенти ће бити у стању да:
• дефинишу улогу централне банке у процесу спровођења монетарне политике,
• дефинишу појмове новца и новчане масе,
• опишу инструменте монетарне политике и механизме њихове примене,
• илуструју примером деловање различитих механизама монетарно-кредитне политике,
• доведу у везу монетарну политику са политиком девизног курса и кретањем каматних стопа.
Теоријска настава
• Новац и новчана маса.
• Монетарни еквилибријум.
• Токови понуде новца.
• Квантитативна теорија новца и брзина оптицаја новца.
• Позиција и функције НБС.
• Европска централна банка и Федералне резерве.
• Девизни курс и позиција централне банке.
• Каматна стопа.
• Монетарна политика и макроекономски показатељи.
Практична настава
• Проблемски задаци.
• Семинарски радови.
• Дискусије.
Остојић, С. (2008). Основи монетарне економије. Београд: Дата статус.
Mishkin, S. F. (2006). Monetarna ekonomija, bankarstvo i finansijska tržišta. Beograd: Data status.
Bibow, J. (2011). Keynes on monetary policy, finance and uncertainty : liquidity preference theory and the global financial crisis. London: Routledge.
Анализe студијa случаја, дискусије, израда и презентација семинарских радова и примера из праксе.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
55 поена
Завршни испит
45 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
45
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
остале активности и учешће студената у раду на предавањима и вежбама