Циљ предмета јесте упознавање студената са основним географским појмовима и њиховим утицајем на туризам. Анализа значаја простора односно природних и антропогених туристичких ресурса у функцији развоја ове делатности. Анализа значаја историјских, привредних, политичких, друштвено-географских и других промена на карактер и структуру туристичких кретања, улогу мултипликативних утицаја туризма и значење туризма у укупном друштвеном и привредном развоју појединих земаља.
По завршетку учења ове наставне јединице студнети ће бити у стању да:
• дефинишу значај других научних дисциплина за развој туризма, а превасходно географије,
• идентификују, спознају и разликују све природне и друштвене факторе који условљавају туристичка кретања,
• врше валоризацију одређених дестинација за развој ове делатности,
• оцене атрактивности фактора релевантних за потребе туризма,
• анализирају, рангирају и изврше евалуацију туристичких атракција као прву фазу развоја туристичке дестинације,
• дефинишу земље туристичке тражње и њихове карактеристике, те земље понуде и њихове компаративне преедности за развој туризма.
Теоријска настава
• Потреба и значај проучавања туристичке географије.
• Општа туристичка географија.
• Појам туристичких ресурса, појам туристичке атрактивности, диференцијација ресурса по генетској припадности, атрактивним својствима, начину и интензитету туристичког деловања.
• Анализа туристичких ресурса. Групе и врсте природних туристичких ресурса, карактеристике, атрактивна својства и погодности за поједине врсте и облике туризма, те просторна распрострањеност ресурса у свету и у Србији.
• Главни правци туристичких кретња (светски и домаћи правци кретања).
• Групе и врсте друштвених туристичких ресурса.
• Заштита животне средине и туризам –Туристичка валоризација – анализа демографско-економских предуслова и степена туристичке развијености. инвентаризација, систематизација, носећи капацитет, доминанте вредностип ростора. Планирање туризма у оквирупросторног планирања – туристичко уређење простора.
• Атрактивни туристички ресурси и простори, рецептивне и емитивне туристичке земље Европе и света.
• Интензитет међуконтиненталних туристичких кретања и зависност туризма о потражњи с других континената.
Практична настава
• Семинарски радови, теренски рад и студијскиистраживачкирад.
Штетић, С. (2008). Tуристичка географија, Београд: Цицеро штампа.
Yu-Park, H. (2014). Heritage tourism. London: Routledge.
Стеван, М. С. (2000). Туристичка географија. Београд: А.М.И.Р.
Интерактивна настава, мултимедијална презентација, анализа чланака кроз дебате и дискусије.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
55 поена
Завршни испит
45 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
45
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама