Predmet Međunarodna trgovina se izučava posle predmeta Međunarodna ekonomija na koji se nadovezuje i dalje specijalizuje studente u proučavanju pojmova vezanih za trgovinske aspekte međunarodne ekonomije. Cilj predmeta je sticanje osnovnih znanja iz oblasti međunarodne trgovine, upoznavanje sa najznačajnijim pojmovima u oblasti međunarodne trgovine, kao i osnovnim instrumentima spoljnotrgovinske politike: carinskim i necarinskim merama. Cilj je da studenti ovladaju osnovnim pojmovima vezanim za međunarodnu trgovinsku praksu i pojmovima iz međunarodne trgovine politike kako bi se pripremili za dalje proučavanje kako trgovinskih aspekata, u spoljnotrgovinskom poslovanju, tako i finansijskih aspekata međunarodne ekonomije.
Na predmetu Međunarodna trgovina studenti stiču znanja i kompetencije kojima će moći da:
• identifikuju ekonomske efekte koji utiču na nacionalne privrede uključene u međunarodnu razmenu roba, usluga, proizvoda intelektualne svojine, kapitala, radne snage i tehnologije,
• prepoznaju razloge zbog kojih se nacionalne privrede odlučuju da ograniče neke od ovih tokova,
• objasne različite spoljnotrgovinske politike i procene prednosti i nedostatke u vezi sa sprovođenjem takvih spoljnotrgovinskih politika,
• identifikuju glavne instrumente spoljnotrgovinske politike, kao što su carine i necarinske mere, kao i da analiziraju njihove efekte na nacionalne privrede,
• identifikuju uloge Svetske trgovinske organizacije (STO) u međunarodnoj trgovini,
• prepoznaju najznačajnija pitanja u pregovorima STO i Republike Srbije.
Teorijska nastava
• Pojam međunarodne trgovine.
• Razvoj međunarodne trgovine.
• Subjekti međunarodne trgovine.
• Teorije međunarodne trgovine; Međunarodna tržišta, Međunarodno poslovanje.
• Međunarodne tržišne institucije.
• Spoljnotrgovinska politika.
• Regionalne ekonomske integracije.
• Multilateralno regulisanje međunarodne trgovine.
• Srbija u međunarodnoj trgovini.
Praktična nastava
• Vežbe.
• Analiza studija slučaja (case study).
• Seminarski radovi.
Bjelić, P. (2011). Međunarodna trgovina. Beograd: Ekonomski fakultet.
Feenstra, R., & Taylor, A. M. (2011). International Trade. New York: Worth Publishers, Incorporated.
Ćuzović, S., & Sokolov-Mladenović, S. (2016). Menadžment internacionalizacije trgovine. Niš: Ekonomski fakultet.