Предмет Увод у електронско пословање пружа непосредно применљива знања о стратешким моделима електронског пословања, њиховим методама развоја као и преглед досадашњих практичних искустава у развијеним земљама света и нашој земљи. Модели електронског пословања, њихове стратегије и методолошки заснован развој, као и практични примери из досадашње праксе представљају неопходна знања потребна за разумевање овог савременог и општеприхваћеног начина ефикасног пословања коришћењем информационо-комуникационих технологија.
Савладавањем градива из студијског програма за овај предмет студент стиче следеће предметно-специфичне способности (компетенције): способност прикупљања пословних података о различитим организацијама помоћу Интернета и креирање решења система електронског пословања компаније, способност повезивања основних знања из информационо-комуникационих технологија, менаџмета и економије, способност праћења и примене нових пословних модела, стратешких поставки и искустава у електронском пословању, способност развоја вештина и спремности за решавање практичних пословних ситуација везаних за примену електронског пословања у компанијама, способност употребе информационо-комуникационих технологија за самостални рад у прикупљању података и креирању документације за опис стратегије, модела и решења система електронског пословања.
Теоријска настава
• Историја развоја окружења електронског пословања
• Основни појмови о интернету
• Еди систем и технологије
• Електронска трговина на интернету
• Основни организациони модели електронске трговине
• Структура система електронског пословања
• Постављање стратегије електронског пословања
• Пословни и организациони модели електронског пословања
• Концепти, технике и примењене технологије
• Системи електронског плаћања
• Сигурносни аспекти и приватност учесника
• Мобилна трговина и агенти
• Развој електронског пословања у србији
• Основни концепти информационог друштва
Практична настава
Студија случаја
Laudon K. C., Traver C. G., (2010) E-commerce: Business, Technology, Society, 7th edition, Prentice Hall
Awad E., (2007) Electronic Commerce: From Vision to Fulfillment (3rd ed.), Pearson Prentice Hall
Јошанов Б., (2009) Основи електронског пословања, Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад
Студије случаја и чланци у часописима, књигама и на Интернету
Предавања, студије случајева, дискусије, практичан рад на рачунарима, израда и презентација семинарских радова.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
55поена
Завршни испит
45поена
Присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
20
Провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
25
Остале активности и учешће студената у раду на предавањима и вежбама