Циљ предмета је стицање основних знања из области Понашања потрошача. Маркетинг активности почињу и завршавају се са потрошачима, те је важно упознати методе истраживања помоћу којих се може прогнозирати могуће понашање постојећих и потенцијалних потрошача на тржишту и увидети комплексност процеса доношења одлука потрошача и индустријских купаца о куповини. Сазнања о понашању потрошача стално се увећавају и унапређују, што захтева креирање нових, као и модификовање постојећих маркетинг стратегија предузећа.
По завршетку овог предмета, студенти ће бити у стању да:
• идентификују и објасне потребе и мотиве потрошача,
• идентификују и анализирају интерне и екстерне факторе који у значајној мери обликују понашање потрошача и утичу на њега,
• примењују стечена знања приликом избора адекватне маркетинг стратегије, прилагођене жељама и потребама потрошача.
Теоријска настава
• Потрошач у маркетинг истраживањима.
• Истраживање потреба и мотива потрошача.
• Детерминанте понашања потрошача.
• Социолошке детерминанте понашања потрошача.
• Одлучивање потрошача о куповини.
• Мотиви понашања индустријског купца.
• Конзумеризам и заштита потрошача.
Практична настава
• Вежбе, презентовање примера из пословне праксе о понашању потрошача.
• Појединачни и групни рад студената на анализи студија случаја.
• Други облици наставе.
Маричић, Б. (2011). Понашање потрашача. Београд: Економски факултет Београд.
Babin, B. J., & Harris, E. G. (2012). Ponašanje potrošača. Београд: Data status.
Ковач-Жнидершић, Р., & Марић, Д. (2007). Друштвене детерминанте понашања потрошача. Суботица: Економски факултет Суботица.
Презентовање примера из пословне праксе о понашању потрошача, појединачни и групни рад студената на анализи студија случаја.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе
55 поена
Завршни испит
45 поена
присуство на предавањима и вежбама
5
писмени испит
45
провера знања у току наставе (колоквијум-и)
30
усмени испит
остале активностии учешће студената у раду на предавањима и вежбама