Cilj predmeta je sticanje osnovnih znanja iz oblasti Ponašanja potrošača. Marketing aktivnosti počinju i završavaju se sa potrošačima, te je važno upoznati metode istraživanja pomoću kojih se može prognozirati moguće ponašanje postojećih i potencijalnih potrošača na tržištu i uvideti kompleksnost procesa donošenja odluka potrošača i industrijskih kupaca o kupovini. Saznanja o ponašanju potrošača stalno se uvećavaju i unapređuju, što zahteva kreiranje novih, kao i modifikovanje postojećih marketing strategija preduzeća.
Po završetku ovog predmeta, studenti će biti u stanju da:
• identifikuju i objasne potrebe i motive potrošača,
• identifikuju i analiziraju interne i eksterne faktore koji u značajnoj meri oblikuju ponašanje potrošača i utiču na njega,
• primenjuju stečena znanja prilikom izbora adekvatne marketing strategije, prilagođene željama i potrebama potrošača.
Teorijska nastava
• Potrošač u marketing istraživanjima.
• Istraživanje potreba i motiva potrošača.
• Determinante ponašanja potrošača.
• Sociološke determinante ponašanja potrošača.
• Odlučivanje potrošača o kupovini.
• Motivi ponašanja industrijskog kupca.
• Konzumerizam i zaštita potrošača.
Praktična nastava
• Vežbe, prezentovanje primera iz poslovne prakse o ponašanju potrošača.
• Pojedinačni i grupni rad studenata na analizi studija slučaja.
• Drugi oblici nastave.
Maričić, B. (2011). Ponašanje potrašača. Beograd: Ekonomski fakultet Beograd.
Babin, B. J., & Harris, E. G. (2012). Ponašanje potrošača. Beograd: Data status.
Kovač-Žnideršić, R., & Marić, D. (2007). Društvene determinante ponašanja potrošača. Subotica: Ekonomski fakultet Subotica.
Prezentovanje primera iz poslovne prakse o ponašanju potrošača, pojedinačni i grupni rad studenata na analizi studija slučaja.
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
Predispitne obaveze
55 poena
Završni ispit
45 poena
prisustvo na predavanjima i vežbama
5
pismeni ispit
45
provera znanja u toku nastave (kolokvijum-i)
30
usmeni ispit
ostale aktivnostii učešće studenata u radu na predavanjima i vežbama