Циљ предмета Трговински менаџмент је стицање основних знања из области трговинског менаџмента, основних токова у савременој трговини, функционисања трговине на велико и мало, трговинске политике, примене иновација у трговини и пракси тржишно развијених земаља. Поред наведеног, студенти ће стећи знања и о начинима имплементације расположивих инструмената маркетинг микса и управљање ресурсима трговинских предузећа.
Након завршетка учења у оквиру предмета Трговински менаџмент, студенти ће бити у стању да:
• примене стечана знања у раду у трговинским предузећима, за послове малопродаје, велепродаје и логистике, за пословање на домаћем и међународном тржишту,
• објасне значај и улогу трговине у савременој економији, оцене и анализирају утицај елемената маркетинг микса на унапређење конкурентности трговинских предузећа,
• идентификују значаја иновација и њиховог утицаја на трговину и трговинска предузећа.
Теоријска настава
• Настанак и развоја трговинског менаџмента.
• Теорије и концепти трговинског менаџмента.
• Облици трговине и трговинских предузећа у савременим условима пословања.
• Типологија трговинског менаџмента.
• Настанак и развој произвођачке марке и трговинске марке.
• Управљање трговинском марком.
• Менаџмент трговинских предузећа.
• Настанак и развој електронске трговине.
• Правила успешног пословања трговинских предузећа.
• Пракса менаџмента у трговини.
Практична настава
• Вежбе.
• Други облици наставе.
• Анализа студија случаја (case study).
Симић, Ј. (2012). Трговински менаџмент, Нови Сад: Висока пословна школа струковних студија Нови Сад.
Ловрета, С. (2015). Трговински менаџмент, Београд: Економски факултет Београд.
Ћузовић, С., & Ивановић П. (2010). Иновације у трговинском менаџменту друго измењено и допуњено издање. Ниш: Економски факултет Ниш.
Ћузовић, С. (2013). Трговина (структура, принципи, развој). Ниш: Економски факултет Ниш.