Cilj predmeta Trgovinski menadžment je sticanje osnovnih znanja iz oblasti trgovinskog menadžmenta, osnovnih tokova u savremenoj trgovini, funkcionisanja trgovine na veliko i malo, trgovinske politike, primene inovacija u trgovini i praksi tržišno razvijenih zemalja. Pored navedenog, studenti će steći znanja i o načinima implementacije raspoloživih instrumenata marketing miksa i upravljanje resursima trgovinskih preduzeća.
Nakon završetka učenja u okviru predmeta Trgovinski menadžment, studenti će biti u stanju da:
• primene stečana znanja u radu u trgovinskim preduzećima, za poslove maloprodaje, veleprodaje i logistike, za poslovanje na domaćem i međunarodnom tržištu,
• objasne značaj i ulogu trgovine u savremenoj ekonomiji, ocene i analiziraju uticaj elemenata marketing miksa na unapređenje konkurentnosti trgovinskih preduzeća,
• identifikuju značaja inovacija i njihovog uticaja na trgovinu i trgovinska preduzeća.
Teorijska nastava
• Nastanak i razvoja trgovinskog menadžmenta.
• Teorije i koncepti trgovinskog menadžmenta.
• Oblici trgovine i trgovinskih preduzeća u savremenim uslovima poslovanja.
• Tipologija trgovinskog menadžmenta.
• Nastanak i razvoj proizvođačke marke i trgovinske marke.
• Upravljanje trgovinskom markom.
• Menadžment trgovinskih preduzeća.
• Nastanak i razvoj elektronske trgovine.
• Pravila uspešnog poslovanja trgovinskih preduzeća.
• Praksa menadžmenta u trgovini.
Praktična nastava
• Vežbe.
• Drugi oblici nastave.
• Analiza studija slučaja (case study).
Simić, J. (2012). Trgovinski menadžment, Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad.
Lovreta, S. (2015). Trgovinski menadžment, Beograd: Ekonomski fakultet Beograd.
Ćuzović, S., & Ivanović P. (2010). Inovacije u trgovinskom menadžmentu drugo izmenjeno i dopunjeno izdanje. Niš: Ekonomski fakultet Niš.
Ćuzović, S. (2013). Trgovina (struktura, principi, razvoj). Niš: Ekonomski fakultet Niš.