Циљ изучавања предмета јесте стицање основних знања о начину пословања свих предузећа у туризму, као значајних економских сегмената, који у великој мери доприносе развоју националне привреде и економије. Студентима ће се дати основне смернице у систему управљања на нивоу туристичких и хотелијерских предузећа. Туризам и хотелијерство су привредна предузећа терцијарног сектора чије функционисање претпоставља постојање адекватно образованих и стручних кадрова, чему у многоме може допринети познавање овог предмета. Тако ће генерације струковних економиста, усмерених ка области туризма, савладати све стратегије управљања свим сегментима туристичких предузећа, што наравно подразумева и хумани капитал у оквиру њих.
Након изучавања овог предмета студенти ће бити у стању да препознају и дефинишу основне појмове у пословању туристичких и хотелијерских предузећа, утвде систематизацију појединих објеката у туристичком пословању, препознају структуру хотелске индустрије, користе методе и стратегије планирања и управљања развојем туризма, да примене правне односе у туристичко-хотелијерском пословању, укључе се у систем управљања кадровима и квалитетом, као и да идентификују карактеристике и структуру услуга у угоститељству. Сврха изучавања овог предмета је школовање генерације студената који ће у потпуности бити спремни да своје знање примене у пракси одређених туристичких предузећа и самим тим се увере у којој мери системско управљање свим сегмeнтима туристичких предузећа доприноси развоју целокупне привреде и стварању позитивног економског ефекта.
Теоријска настава
• Глобални аспекти развоја туризма у свету и карактеристике туристичког тржишта.
• Врсте и подела туристичких агенција и туроператора.
• Организовање путовања (аранжмани, брошуре).
• Заштита потрошача и уговорни односи агенција и давалаца услуга.
• Општи приступ хотелијерству; објекти хотелијерства и пословање хотела.
• Хотелска продаја и рецепционерско пословање.
• Менаџерско вођење и понашање људи у хотелијерству.
• Менаџерско планирање у хотелијерству.
• Маркетинг стратегије пласмана хотелског и туристичког производа.