Cilj izučavanja predmeta jeste sticanje osnovnih znanja o načinu poslovanja svih preduzeća u turizmu, kao značajnih ekonomskih segmenata, koji u velikoj meri doprinose razvoju nacionalne privrede i ekonomije. Studentima će se dati osnovne smernice u sistemu upravljanja na nivou turističkih i hotelijerskih preduzeća. Turizam i hotelijerstvo su privredna preduzeća tercijarnog sektora čije funkcionisanje pretpostavlja postojanje adekvatno obrazovanih i stručnih kadrova, čemu u mnogome može doprineti poznavanje ovog predmeta. Tako će generacije strukovnih ekonomista, usmerenih ka oblasti turizma, savladati sve strategije upravljanja svim segmentima turističkih preduzeća, što naravno podrazumeva i humani kapital u okviru njih.
Nakon izučavanja ovog predmeta studenti će biti u stanju da prepoznaju i definišu osnovne pojmove u poslovanju turističkih i hotelijerskih preduzeća, utvde sistematizaciju pojedinih objekata u turističkom poslovanju, prepoznaju strukturu hotelske industrije, koriste metode i strategije planiranja i upravljanja razvojem turizma, da primene pravne odnose u turističko-hotelijerskom poslovanju, uključe se u sistem upravljanja kadrovima i kvalitetom, kao i da identifikuju karakteristike i strukturu usluga u ugostiteljstvu. Svrha izučavanja ovog predmeta je školovanje generacije studenata koji će u potpunosti biti spremni da svoje znanje primene u praksi određenih turističkih preduzeća i samim tim se uvere u kojoj meri sistemsko upravljanje svim segmentima turističkih preduzeća doprinosi razvoju celokupne privrede i stvaranju pozitivnog ekonomskog efekta.
Teorijska nastava
• Globalni aspekti razvoja turizma u svetu i karakteristike turističkog tržišta.
• Vrste i podela turističkih agencija i turoperatora.
• Organizovanje putovanja (aranžmani, brošure).
• Zaštita potrošača i ugovorni odnosi agencija i davalaca usluga.
• Opšti pristup hotelijerstvu; objekti hotelijerstva i poslovanje hotela.
• Hotelska prodaja i recepcionersko poslovanje.
• Menadžersko vođenje i ponašanje ljudi u hotelijerstvu.
• Menadžersko planiranje u hotelijerstvu.
• Marketing strategije plasmana hotelskog i turističkog proizvoda.