Zvanje |
Predavač |
marija.vranjes@vps.ns.ac.rs | |
Telefon | +381214854021 |
Kabinet | KABINET 25 |
Konsultacije | Ponedeljak 11:05-13:05 |
Onlajn konsultacije | Trenutno se ne održavaju |
dr Marija Vranješ
Marija Vranješ (rođ. Lazarević) rođena je 31.08.1987. godine u Zrenjaninu. Srednju, ekonomsku školu, završila je 2006. godine, nakon čega upisuje Ekonomski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, na smeru Marketing. Osnovne akademske studije završila je 2009. godine sa odbranjenim završnim radom na temu: Kupoholizam kao trend u ponašanju žena kao potrošača. Na istoimenom fakultetu, 2011. godine završila je i master akademske studije sa odbranjenim master radom na temu: Primena internet promocije u globalnom poslovanju. Dalje obrazovanje nastavlja na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu, gde upisuje doktorske akademske studije na studijskom programu Ekonomija, modul Upravljanje poslovanjem. Jula 2023. godine, završava doktorske akademske studije, odbranom doktorske disertacije na temu: Merenje uticaja influensera na ponašanje potrošača u digitalnom okruženju.
Od januara 2012. godine, zaposlena je u Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija u Novom Sadu, najpre, kao saradnik u nastavi za užu naučnu oblast Ekonomija, a zatim, od 2014. godine kao asistent za užu naučnu oblast Poslovna ekonomija. Od oktobra 2023. godine je u zvanju predavača za užu oblast Marketing. Osnovne oblasti njenog naučno-istraživačkog interesovanja su: ponašanje potrošača, digitalno poslovanje i marketing komuniciranje. Rezultate istraživanja u vezi sa navedenim predmetima interesovanja objavila je u relevantnim naučnim časopisima i prezentovala na naučnim skupovima u zemlji i inostranstvu. Marija Vranješ je duži niz godina angažovana u radu Marketing tima Visoke poslovne škole strukovnih studija. Pored toga, član je Srpskog udruženja za marketing (SeMA).
Kao član projektnog tima, učestovala je u realizaciji razvojno-istraživačkog projekta „Zadovoljstvo studenata visokih strukovnih škola u AP Vojvodini kvalitetom onlajn nastave tokom perioda pandemije COVID-19“. Takođe, učesnik je razvojno-istraživačkog projekta „Istraživanje determinanti konkurentnosti poslovnog okruženja AP Vojvodine“.
Poseduje aktivno znanje rada na računaru (MS Office, IBM SPSS). Služi se engleskim jezikom.
Rad u časopisu međunarodnog značaja verifikovanog posebnom odlukom (M24)
- Tomašević, D., Gašević, D., & Vranješ, M. (2021). Factors Affecting Consumers’ Intention to Buy Foreign Brands – An Empirical Survey in Serbia. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, forthcoming article (available online). ISSN: 1820-0222 https://doi.org/10.7595/management.fon.2020.0020
- Gašević, D., Tomašević, D., & Vranješ, M. (2017). Key Factors Determining the Ethnocentric Tendencies of Consumers in Serbia. Management: Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, 22(3), 63-75. [COBISS.SRID – 112265484]; ISSN: 1820-0222; https://doi.org/10.7595/management.fon.2017.0028
Saopštenje sa međunarodnog skupa štampano u izvodu (M34)
- Tomašević, D., & Vranješ, M. (2020). The Impact of Demographic Characteristics on Consumer Satisfaction in Retail. International Scientific and Expert Conference „Economic Development and Competitiveness of European Countries: Challenges of Economic Integration“, (70-73). Novi Sad: School of Business. [COBISS.S-ID – 2635441]; ISBN: 978-86-7203-175-1
- Vranješ, M., & Jovičić D. (2018). The impact of promotion through Facebook on making a consumers decision in the Republic of Serbia. International Scientific and Expert Conference„Economic Development and Competitiveness of European Countries: Achievements Challenges-Opportunities“, (93-96). Novi Sad: School of Business. [COBISS.SR-ID – 325442055]; ISBN: 978-86-7203-144-7
- Jovičić D., & Vranješ, M. (2018). Efficient marketing channels – precondition of competitiveness in the Serbian gas boiler market. International Scientific and Expert Conference „Economic Development and Competitiveness of European Countries: Achievements Challenges-Opportunities“, (56-58). Novi Sad: School of Business. [COBISS.SR-ID – 325442055]; ISBN: 978-86-7203-144-7
Rad u vodećem časopisu nacionalnog značaja (M51)
- Tomašević, D., Gašević, D., & Vranješ, M. (2020). Uticaj elemenata kvaliteta usluga u maloprodajnim trgovinskim objektima na lojalnost potrošača. Marketing, 51(2), 121-130. [COBISS.SR-ID 749828]; ISSN: 0354-3471; https://doi.org/10.5937/markt2002121T
- Gašević, D., Vranješ, M., & Tomašević, D. (2019). The influence of consumer lifestyle in the Republic of Serbia on consumer ethnocentrism. Škola biznisa, 2(2019), 78-94. [COBISS.SR-ID – 213340428]; ISSN – 2406-1301; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-22136
- Vranješ, M., Jovičić, D., & Gašević, D. (2019). Analysis of the effects of demographic variables and characteristics of the facebook social network on purchasing. Škola biznisa, 1(2019), 86-106. UDC 658.89:004.738.12; ISSN – 2406-1301; https://doi.10.5937/skolbiz1-21441
- Jovičić, D., Vranješ, M., & Gašević, D. (2018). Efficient marketing channels as prerequisite for competitiveness in the Serbian gas boiler market. Škola biznisa, 2(2018), 56-67. UDC 621.186.6/.8:658.8(497.11) 621.186.6/.8:339.137.2(497.11); https://DOI:10.5937/skolbiz2-20530
- Gašević, D., Vranješ, M., & Tomašević, D. (2016). Identifikacija ključnih determinanti satisfakcije korisnika usluga elektronskog bankarstva. Ekonomske teme, 54(2), 301-321. UDK 005.96; ISSN: 0353-8648
- Vranješ, M., Jovičić, D., & Tomašević, D. (2016). Vrednovanje brenda iz perspektive potrošača. Marketing, 47(2), 129-136. UDK 003.65:339.138; ISSN: 0354-3471https://doi.org/10.5937/markt1602129V
- Lazarević (Vranješ), M., Gašević, D., & Tomašević, D. (2014). Analiza elemenata kvaliteta usluga u visokom obrazovanju. Marketing, 45(3), 213-222. UDK 658.64:378; ISSN: 0354-3471; https://doi.org/10.5937/markt1403213V
Rad u časopisu nacionalnog značaja (M52)
- Gašević, D., Vranješ, M., & Tomašević, D. (2019). Kvalitet usluga u funkciji zadovoljstva potrošača. Ekonomija – teorija i praksa, 2(2019), 45-53. [COBISS.SRID 14037257]; ISSN 2620-0228; https://doi.org/10.5937/etp180245G
- Gašević, D., Jovičić, D., Tomašević, D., & Vranješ, M. (2017). Primena faktorske analize u istraživanju potrošačkog etnocentrizma. Škola biznisa, 2(2017), 18-37. UDK 366.1(497.11); ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-16038
- Jovičić, D., Vranješ, M., & Gašević, D. (2017). Istraživanje stavova krajnjih korisnika o efikasnosti promotivnih aktivnosti proizvođača stiropora. Škola biznisa, 1(2017), 13-25. UDK 691:699.86]:659.1(497.113); ISSN: 1451-6551; https://DOI10.5937/skolbiz1-14042
- Rikalo, M., Novaković, D., & Lazarević (Vranješ), M. (2012). Boja kao element u promociji grafičkih proizvoda koji stvaraju brend na temeljima vinčanske kulture. Čitalište, 21, 84-93. UDK 903”634”(497.11 Vinča) 003.315(497.11 Vinča) 659.11/.12 766.017.1/.4: 903”634”(497.11 Vinča); ISSN: 2217-5563
Rad u naučnom časopisu (M53)
- Gašević, D., Jovičić, D., & Vranješ, M. (2015). Potrošački etnocentrizam. Anali poslovne ekonomije, 13, 1-13. UDK 658.8:323.14, ISSN: 1840-3298; [COBISS.RS-ID5915416]; https://doi.org/10.7251/APE1315001G
- Jovičić, D., Vranješ, M., & Stankov, B. (2015). Sticanje konkurentske prednosti na vojvođanskom tržištu gasnih kotlova putem integrisanih marketing komunikacija. Škola biznisa, 1(2015), 153-171. UDK 330; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz1-8856
- Lazarević (Vranješ) M., Jovičić D., & Gašević D. (2014). Brendiranje zemlje kao turističke destinacije – studija slučaja: Srbija. Ekonomija-teorije i prakse, 4, 50-66. UDK 338.48 (497.11); [COBISS.SR-ID 262822663]; ISSN: 2217-5458 https://doi.org/10.5937/etp1404050v
- Jovičić D., Stankov B., & Lazarević (Vranješ) M. (2014). Istraživanje konkurencije u funkciji pozicioniranja organizacije na poslovnom tržištu. Škola biznisa, 2(2014), 107-123. UDK 330; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-7269
- Tomašević, D., Lazarević (Vranješ) M., & Gašević, D. (2014). Koncept lojalnosti potrošača u maloprodaji. Škola biznisa, 2(2014), 91-106. UDK 339.37:658.89; ISSN: 1451-6551; https://doi.org/10.5937/skolbiz2-7397
Saopštenje sa skupa nacionalnog značaja štampano u celini (M63)
- Glušac, D., Stanković, M., Lazarević (Vranješ) M., & Gašević, D. (2013). Pravo potrošača na obaveštenost kao cilj trgovinske politike. International may conference on strategic management IMKSM2013, (873-881). Bor: Tehnički fakultet. ISBN 978-86-6305-006-8.
- Glušac, D., Lazarević (Vranješ) M., Gašević, D., & Stanković, M. (2013). Zaštita prava potrošača iz turističkih ugovora kao cilj trgovinske politike. International may conference on strategic management IMKSM2013, (882-892). Bor: Tehnički fakultet. ISBN 978-86-6305-006-8.
- Gašević, D., & Lazarević (Vranješ) M., (2013). Opravdanost primene i merenje efekata unapređenja prodaje. International may conference on strategic management IMKSM2013, (591-597). Bor: Tehnički fakultet. ISBN 978-86-6305-006-8.
- Lazarević (Vranješ) M., Gašević, D. (2012). Primena blogova u službi internet marketinga. International Conference on Applied and Information Technologies, (132-136). Zrenjanin: Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“. ISBN: 978-86-7672-173-3.
- Rikalo M., Lazarević (Vranješ) M., & Novaković D. (2012). Vizuelni identitet kao instrument brendiranja turističkih destinacija, studija slučaja: Vinča arheološki lokalitet. Engineering Management and Competitiveness EMC 2012, (322-327). Zrenjanin: Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin“. ISBN: 978-86-7672-165-8
Predavanja
- TRŽIŠNO KOMUNICIRANJE (BOL. 17)
Vežbe
- KANALI MARKETINGA (BOL. 17)
ELEKTRONSKA TRGOVINA (BOL. 17)
TRŽIŠNO KOMUNICIRANJE (BOL. 17)
Ispiti
- OTPOČINJANJE PREDUZETNIČKOG PODUHVATA (PRE BOL.)
OTPOČINJANJE PREDUZETNIČKOG PODUHVATA (PRE BOL.)
PREDUZETNIČKI MENADŽMENT (BOL. 17)
STRUČNA PRAKSA I - TEMA 2 (BOL. 17)
TRŽIŠNO KOMUNICIRANJE (BOL. 17)
Materijali
KANALI MARKETINGA (BOL. 17)
- Rezultati ispita i popravnog kolokvijuma iz predmeta Kanali marketinga, aprilski rok (17.04.2024.)
- Rezultati ispita i popravnog kolokvijuma iz predmeta Kanali marketinga, martovski rok (06.03.2024.)
- Rezultati ispita i popravnog kolokvijuma iz predmeta Kanali marketinga, januarski rok (24.01.2024.)
- Tabela predispitnih poena
- Rezultati redovnog kolokvijuma iz predmeta Kanali marketinga (01.12.2023.)
TRŽIŠNO KOMUNICIRANJE (BOL. 17)
- Rezultati redovnog kolokvijuma iz predmeta Tržišno komuniciranje (17.04.2024.)
- Uputstvo za pisanje seminarskog rada
- Plan rada 2023/24.